Dat bleek maandag nabeurs, bij de presentatie van de kwartaalcijfers van
Groupon.
Groupon boekte in het tweede kwartaal een omzet van 568 miljoen dollar,
omgerekend 460 miljoen euro. Dat was weliswaar 45 procent meer dan een jaar
eerder. Maar vergeleken met de eerste drie maanden van dit jaar bedroeg de
groei slechts twee procent.
Zwakke omzet
Analisten rekenden gemiddeld op een iets hogere omzet van 573 miljoen dollar.
Groupons topman Andrew Mason wees op de zwakke economische omstandigheden in
Europa, waardoor consumenten minder happig waren op groepskortingen voor
duurdere producten.
Beleggers straften Groupon nabeurs af met een koersval van 18 procent. Het
aandeel noteerde op 6,15 dollar, ver onder de introductieprijs van afgelopen
november, toen Groupon voor 20 dollar per aandeel naar de beurs ging.
Groupon boekte wel winst in het tweede kwartaal: 28,4 miljoen dollar, of 4
cent per aandeel, tegen een verlies van 107,4 miljoen dollar in dezelfde
periode een jaar eerder.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl